Loading...
HAL repository LINE lab
The Laboratory of Innovation and Digital for Education (Laboratoire d'Innovation et Numérique pour l'Éducation, LINE) is a research laboratory in educational sciences at the University of Côte d´Azur.
All the news of our research programs by clicking on these logos
Rechercher
Voir aussi
Derniers documents déposés dans HAL

Mots-clés
Profession enseignante
21st-century skills
Computational Thinking
Computational educational science
Action conjointe
Activités non connectées
Apprentissage de la pensée informatique
Computational thinking
Agentivité
Arithmetic and comprehension at elementary school
SNT
Pedagogical transformations
Apprentissage de l’informatique
Ontologie
IA
Early childhood education
Lifelong Learning
Usages créatifs
Fracture Numérique
Unplugged activities
Littérature
Analysis of change
Formation esthétique
Didactic transposition
Teachers' Cultural Formation
Arts Museum
Algorithm
Expérience vécue
Transformations pédagogiques
Sociolinguistique
Modélisation de l'apprenant
Learning science
ANR
Didactique des langues
2 Educational sciences 113 Neuroeducation 12 Cognition generalities 121 Cognition and learning 122 Knowledge and belief 123 Cognizance and Knowledge 124 Cognizance
Apprentissage coopératif
MOOC
Artificial intelligence for all
Computer science education
Médiation scientifique
Problem solving
Communauté de Pratique
Educational robotics
Creativity
Approche par compétences
Literature
Apprentissage
Créativité
CAPES informatique
Intrinsic motivation
Continuité pédagogique
And experience 125 Cognizance and information 126 Knowledge and cognition conclusion 13 Cognition mental functions 131 Perception 132 Attention 133 Memories 134 Reasoning 135 Executive functions 136 Language and motor skills 137 Emotions 138 Mental functions conclusion 14 Metacognition 141 General information 142 How metacognition works 143 Metacognition conclusion 15 De la cognition à l'apprentissage humain conclusion 2 The role of motivation in learning 21 Learning process 211 Theories of human learning 212 Acquisition methods 213 Problem resolution 22 Motivation 221 General Information 222 Extrinsic motivation 223 Intrinsic motivation 23 The role of motivation in human learning conclusion 3 Modeling intrinsic motivation in learning 31 The involvement of curiosity in learning 32 Computational models of curiosity 321 Intelligent Tutoring Systems
Enseignement de l'informatique
Academic program
Digital Fracture
Enseignement
Égalité des chances
Didactique
Apprentissage par Renforcement
Cognition
Enseignement du français
Teaching profession
Pensée informatique
Contact des langues
Computer Thinking
Formation culturelle des enseignants
Education
Digital technology
Didactique du français
Digital
Analyse du changement
Apprentissage par le jeu
Géologie
AI
Plurilinguisme
Résolution de problèmes
Problématisation
Éducation
Professors in Museums
Joint action theory in didactics
Numérique
Robotique pédagogique
Creative problem-solving
Parité
Aesthetic Training
Didactique du français langue étrangère
Analyse de l'apprentissage
Parity
Algorithme
Intelligence artificielle
Programme scolaire Learning continuity
Learning analytics
5c21
Equal Opportunity
Ontology
Approche par compétences APC
Acculturation
Enseignement de l’informatique
Formation au long de la vie
Artificial intelligence
Nombre de documents
122
Nombre de notices
118