. Marfisi-schottman, Tools and Methods for Efficiently Designing Serious Games, Proceedings of ECGBL 2010 The 4th European Conference on Games Based Learning. 4th ECGBL, pp.226-234, 2010.
URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00953318

. Marfisi-schottman, Marfisi-Schottman I. Méthodologie, modèles et outils pour la conception de Learning Games, Thèse de Doctorat en Informatique, 2012.

B. Marne and J. Labat, Modèles pour la conception de Learning Role-Playing Games en formation professionnelle « Implémentation de patrons de conception pour l'adaptation des parcours pédago-ludiques dans les jeux sérieux, Thèse de Doctorat en Informatique Actes du 8ème Colloque Technologies de l'Information et de la Communication pour l'Enseignement. TICE 2012, pp.69-79, 2012.

. Marty, Observe and react: interactive indicators for monitoring pedagogical sessions, International Journal of Learning Technology, vol.7, issue.3, pp.3-277, 2012.
DOI : 10.1504/IJLT.2012.049195

URL : https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01174612

. Moreno-ger, Fernández-Manjón B. « The <e- Game> Project: Facilitating the Development of Educational Adventure Games Cognition and exploratory learning in the digital age, Proceedings of the IADIS International Conference on Cognition and exploratory learning in digital age, 2005.

. Moreno-ger, Martínez-Ortiz I., Fernández-Manjón B. « A documental approach to adventure game development, Science of Computer Programming, vol.67, pp.1-3, 2007.