L’enseignement du français langue étrangère à l’épreuve du bilinguisme : défis, interférences, calques - Sorbonne University Abu Dhabi - Humanities, Law, Sciences Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Méthodal Année : 2020

L’enseignement du français langue étrangère à l’épreuve du bilinguisme : défis, interférences, calques

Résumé

The article first focuses on the teaching of FFL in United Arab Emirates and more specifically at Sorbonne University Abu Dhabi. It is based on a group interview with our students intended to better understand their difficulties in learning the FFL. We were also interested in studying a sample of copies of students in order to identify the recurring loan-words and the calques coming from the mother tongue. This work allowed us to better understand the origin of the syntactic and semantic errors of our students, unconsciously influenced by their mother tongue or their second language and their tendency to translate from Arabic to French or from English to French.

Domaines

Education
Fichier principal
Vignette du fichier
tire_a_part_revue_methodal_4_21_29-2.pdf (552.21 Ko) Télécharger le fichier
Origine : Fichiers éditeurs autorisés sur une archive ouverte
licence : CC BY NC - Paternité - Pas d'utilisation commerciale

Dates et versions

hal-04218634 , version 1 (05-10-2023)

Identifiants

  • HAL Id : hal-04218634 , version 1

Citer

Angeliki Kordoni, Mona Wehbe. L’enseignement du français langue étrangère à l’épreuve du bilinguisme : défis, interférences, calques. Méthodal, 2020, 4. ⟨hal-04218634⟩

Collections

TICE SUAD
67 Consultations
42 Téléchargements

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More